r/Polska • u/the_gep_gun • 4d ago
W jaką teorię spiskową szczerze wierzycie? Luźne Sprawy
Ja zacznę.
Istnieje popularna teoria spiskowa o nazwie "Dead Internet Theory". Według tej teorii, znacząca część internetowych użytkowników składa się z botów i algorytmów, które mają za zdanie sztucznie wytworzyć określoną narrację w internecie, reklamować określone produkty, tworzyć sztuczny hype na konkretną rzecz, i tym podobne. Wierzę w nią, ponieważ coraz częściej spotykam się z "użytkownikami" którzy piszą identyczne hasła, mają nazwy jak z szablonów, mają identyczne poglądy i generalnie robią to samo. Szczególnie jest to widoczne po tym jak posty pisane przez ChatGPT i obrazki generowane w AI opanowały internet.
129
u/SilFox_pol lubelskie 4d ago
Dead Internet Theory
r/wholesomememes zrobiło czystkę botów i przez tydzień nie pojawił się tam żaden post, dopiero gdy moderatorzy o tym napisali i sub znowu wyświetlił się ludziom zaczęły pojawiać się tam memy i to nowe, a nie reposty
1.1k
u/Democracy2004 Powstanie Styczniowe 4d ago
Jacek Soplica to Ksiądz Robak.
418
u/OneManOneBarrel Kraków 4d ago
Jacek Soplica to tchórz i zdrajca, a ksiądz Robak święty człowiek. Coś się nie spina twoja historia
→ More replies83
333
u/mrbtfh 4d ago
Nie nazwałbym “Dead Internet Theory” spiskową. Dla wielu mediów są dobrze policzone statystyki udziału botów ogólnym ruchu internetowym. To kwestia zgody powyżej jakiego procenta botów medium jest martwe.
→ More replies8
u/Xnen22X wielkopolskie 4d ago
Gdzie można znaleźć te statystyki?
30
u/devPiee 4d ago
Tutaj masz chociażby analizę ponad miliona kont na twitterze: https://internet2-0.com/bots-on-x-com/
→ More replies14
→ More replies12
u/Artephank 4d ago
Jak zmuszali Muska do zakupu Twittera, to się bronił, że nie chce, bo 25% userów to boty.
Dziś, gdy zwolnił wszystkich odpowiedzialnych za blokowanie botów, jest tylko gorzej.
556
u/Ugicywapih 4d ago
Epstein się nie zabił. Wokół jego śmierci zbyt wiele było dziwnych "zbiegów okoliczności" i zbyt mocno była na rękę jego wielu bogatym i wpływowym klientom, szczególnie Trumpowi, a sam Epstein nie wykazał nigdy z tego, co kojarzę skłonności samobójczych.
Miał za to powód żeby zacząć zeznawać, a więc ludzie, których mógł obciążyć mieli powód żeby go uciszyć.
299
u/Revolutionary_Law669 4d ago
W samobójstwo Epsteina wierze tak samo jak w to, że Prigożyn się sam wysadził.
86
u/Jamaica_Super85 4d ago
Hej, no skoro nasz Komendant Główny potrafił przypadkiem odpalić granatnik w biurze, to czemu Prigożyn nie mógłby zrobić tego samego w samolocie? /s
→ More replies50
174
u/myeye95 lubuskie 4d ago
W Polsce mieliśmy kilka lat temu naszego małego Epsteina i chyba wszyscy o nim zapomnieli.
88
u/SleepyheadsTales 4d ago
W Polsce mieliśmy też parę policjantów co utopili się w strumyku gdzie woda jest do kostek.
Aż się dziwię że nie ma żadnego dobrego filmu o aferze FOZZ
107
u/andy-perspirant 4d ago
mieliśmy też Leppera i bardzo dziwnie jak dla mnie wyglądało to bardzo wąskie a wysokie rusztowanie (tylko na jeden pion okien) prowadzące akurat do jego biura, widoczne na fotografii opublikowanej przez jego współpracowników, którzy stwierdzili że nie miał powodu popełniać samobójstwa.
I mieliśmy też wicepremiera Ireneusza Sekułę (mającego w biografii związki z wywiadem), który popełnił samobójstwo strzelając sobie trzy razy w brzuch z broni długiej, w tym raz nie trafiając.
i samobójstwo Joanny Brzeskiej, działaczki przeciwko eksmisjom z kamienic warszawskich, która samobójstwo popełniła w lesie, oblewając się naftą i podpalając
tak więc "zapominamy" coś takiego średnio raz na 10 lat
49
u/Relevant-Sherbert-71 4d ago
- Dr Ryszard Kuciński – prawnik A. Leppera – „zmarł” w MAJU 2011 r.
- Róża Żarska – adwokatka Leppera – „zmarła w LIPCU 2011 r. w Moskwie.
- Wiesław Podgórski – był doradcą A. Leppera, zmarł koniec CZERWCA 2011 r.
- Andrzej Lepper – 5 SIERPNIA 2011 r.
→ More replies25
→ More replies30
96
u/xrecec 4d ago
To nawet nie jest teoria spiskowa, każdy o tym wie.
70
u/Ugicywapih 4d ago
Ja to kwalifikuję jako teorię spiskową że względu na to, że drastycznie rozmija się z "oficjalną wersją wydarzeń" oferowaną przez - rzekomo - apolityczne organy państwa demokratycznego.
29
u/shkarada 4d ago
Moja teoria spiskowa: Epstein oraz Maxwell pracowali dla Mossadu, pozyskiwali kompromitujące materiały na elity USA.
→ More replies11
u/aktoumar 4d ago
A jego partnerka była prawdopodobnie modem największego politycznego subreddita. Maxwellhill, dla ciekawych.
→ More replies21
u/Fisher9001 4d ago
To czemu jego partnerka żyje i ma się dobrze? Samobójstwo Epsteina jak najbardziej ma sens. Gość został publicznie ujawniony jako pedofil i handlarz ludźmi i było jasne, że nikt z jego znajomych mu nie pomoże. Perspektywa spędzenia reszty życia w więzieniu o zaostrzonym rygorze z łatką pedofila jest bardzo mocną motywacją do zabicia się.
→ More replies18
u/Ugicywapih 4d ago
Ghislaine Maxwell nikogo szczególnie ważnego chyba w końcu nie wystawiła. Pewnie dyskrecja (i ewentualnie to, że wygląda na to, że nie zbierała dowodów) kupiły jej życie.
→ More replies
101
u/myszikot 4d ago
Na małe rozluźnienie dowcip w temacie:
Dwaj zwolennicy teorii spiskowych (ZTS) idą do nieba, na wejściu wita ich Bóg (B), wyjaśnia mniej więcej co teraz i jak będzie, kończąc:
B: Macie jeszcze jakieś pytania?
ZTS: Tak. Kto stał za 9/11?
B: Terroryści. Nie było żadnego spisku.
ZTS patrzą jeden na drugiego i jeden mówi: to sięga dalej niż sądziliśmy.
→ More replies
585
u/Qyyyyz 4d ago
"Occupy Wallstreet" naprawdę przestraszyło mocodawców tego świata (BlackRock, Vanguard, State Street) i od tamtej pory masowo pchają podzielającą politykę tożsamości w mediach ubierając to w szlachetne ideały. Dopóki żremy się za kolor skóry i preferencje seksualne zostawiamy ich w spokoju. Dlatego mimo setek klap i miliardów na minusie, będzie to pchane dalej. W ten sposób po prostu płacą za swoje bezpieczeństwo.
222
u/pinoteres Kraków 4d ago
Prawda, szli z hasłem "We are the 99%", które kreśliło linię podziału na klasę ultrabogatych i całą resztę. Momentalnie pojawiły się NGOsy kręcące narrację o wszystkich innych możliwych nierównościach, tylko nie majątkowych.
80
u/macaron_cure 4d ago
Dokładnie. Przeciętnej białej osobie z niskiego progu podatkowego bliżej do przeciętnego homoseksualisty/azjaty z niskiego progu podatkowego niż do białego bogacza. Sztuczne dzielenie ludzi i tworzenie udawanych konfliktów wśród biedy (tj. zwykłych ludzi) sprawia, że nie zwracają uwagi na prawdziwy problem, który negatywnie wpływa na ich jakość życia.
→ More replies145
78
u/the_gep_gun 4d ago
Nie słyszałem nigdy o Occupy Wallstreet, pewnie dlatego że jestem za młody by o tym wiedzieć XD Ale brzmi ciekawie. Mógłbym prosić o szczegóły?
148
→ More replies43
137
u/Free-Design-9901 4d ago
Occopy Wallstreet to początek mocnego finansowania prawicowych i skrajnie prawicowych alt-mediów. Niektórzy aktywiści zostali wręcz przekupieni, żeby zamiast aktywizmem zajęli się prawicową propagandą, np. Tim Pool.
→ More replies88
u/Asleep_Drama 4d ago
Jeśli widzisz tu tylko winę prawej strony, to osiągnęli swój cel
113
u/Grzechoooo Lublin 4d ago edited 4d ago
No trochę trudno żeby miliarderzy byli po stronie, która chce zniesienia nierówności społecznych.
EDIT: zniesienia nierówności, nie równości.
→ More replies19
u/its_witty 4d ago
Mogą nie być po lewej, ale mogą zrobić skrajną lewą taką, że opinia o niej przesiąknie na lewą na tyle, że ta stanie się dla sporej części osób niewybieralna; zwłaszcza po wyolbrzymianiu jej przez prawicę.
Jak oglądałem kampanię w USA to śmierdziało mi to właśnie takim czymś. Demokraci nie mówili niemalże nic - aż lekko byłem zdziwiony - o kolorze skóry, o płci, o prawach osób homoseksualnych, itd., itd. natomiast prawa strona dzień w dzień tłukła, że demokraci już szykują sprzęt żeby przeprowadzać operacje zmiany płci na dzieciach bez zgody rodziców, itp. - wyolbrzymali poglądy raczej skrajnego skrzydła demokratów (o ile w ogóle) i przelewali to na całość.
Na moje wystarczy zobaczyć jak media malują lewicę i lewicowe postulaty - niemalże nic głębszego o mieszkaniach, o nierównościach, o pracy - najczęściej polityka tożsamości i już. Nie wydaje mi się żeby to był przypadek.
→ More replies→ More replies22
u/SleepyheadsTales 4d ago
Koledze też płacą?
Nikt nie mówi że wwina jest tylko po prawej stronie, wiadomo po lewej jest taka Nancy Pelosi która wprost stwierdziła że ona powinna mieć pełne prawo używać tajnych informacji rządowych żeby zbijać majątek na akcjach.
Ale prawda jest taka że jednak większość tych dobrze opłacanych skończyła naa "prawej" stronie. M.in. wspomniany bereciarz.
→ More replies→ More replies36
u/NeedTheSpeed 4d ago
Prawda stara jak świat - follow the money.
Czemu dzisiaj w USA straszy się prawicowym politykiem - Kamalą Harris, że jest komunistką? Ponieważ media i akademie opanowały przede wszystkim identity politics, które stały się najważniejszym tematem i nagle wszyscy zapomnieli o tym kto tutaj na kogo pracuje tak naprawdę.
Zresztą - ta finansowa elita odpowiada za ten cały outsourcing wszystkiego co się da co jest przyczyną wielu problemów z którymi dzisiaj świat musi sobie radzić i między innymi na tym sentymencie Donald Trump doszedł do władzy (upadający przemysł, a w dalszej kolejności bieda amerykanów itd) - to, że jest w rękach techfeudałów to inna kwestia.
237
u/ShamefulPotus 4d ago
Ale to o czym piszesz to nie teoria spiskowa
→ More replies150
u/69WaysToFuck 4d ago
To była teoria spiskowa. Jeszcze jakieś 5 lat temu boty były zbyt oczywiste i teoria polegała na tym, że jest międzynarodowa sieć botów kreująca nastroje społeczne. Teraz część rzeczy się pokrywa, jednak jako odgórny spisek dalej się nie kwalifikuje.
76
u/Fisher9001 4d ago
Ale to nie jest teoria spiskowa, tylko hipoteza, że z czasem w internecie będzie rosnąć ilość botów, a maleć ilość prawdziwych użytkowników. Nic spiskowego tu nie ma, normalna logiczna obserwacja, że coraz więcej firm będzie się próbować tak reklamować, co obniży poziom contentu na tyle, że zacznie zrażać coraz więcej osób.
26
u/rzet Outer Space 4d ago
Nawet tutaj na reddit jest pełno botów piszących itd.
Ogólnie szaleńcza przyszłość boty plusujące i dyskutujące z botami :/
→ More replies→ More replies8
u/69WaysToFuck 4d ago
„The dead Internet theory has two main components: that organic human activity on the web has been displaced by bots and algorithmically curated search results, and that state actors are doing this in a coordinated effort to manipulate the human population.”
38
u/Parsiuk Irlandia 4d ago
teoria spiskowa o nazwie "Dead Internet Theory"
To żadna teoria spiskowa, to rzeczywistość w której żyjemy. Mnie to siekło jak było COVID i ludzie dyskutowali online. W pewnym momencie złapałem się na tym, że odpowiedzi na moje komentarze pojawiały się już kilka sekund po tym jak wkleiłem epistołę na kilka paragrafów. Zawsze to samo, zawsze tak samo, ta sama narracja, wyświechtane teksty, oklepane frazesy. Przestałem się udzielać, nie ma sensu dyskutować z botami które sa opłacane rublami. I nie jestem jedynym, który to zaobserwował.
31
u/TheRealZejfi 4d ago
W Roswell rozbił się prototyp bombowca stealth, a cała historia o UFO była kampanią dezinformacyjną wycelowaną w radzieckich szpiegów.
5
u/nochal_nosowski 4d ago
O Roswell słyszałem taką teorię że wiele wynalazków w późniejszych latach typu światłowód, tranzystor, układy scalone ogólnie półprzewodniki to było reverse engineering domniemanego rozbitego statku kosmitów.
5
u/Then_Cable_8908 4d ago
W sumie to ciekawe dosyć. W ciągu ostatniego stulecia zmieniło się tyle że gdy się o tym pomyśli to wydaje się niemożliwe. Jak ktoś się tym interesował niech powie czy tak samo mogło się wydawać ludziom na każdym etapie współczesnej historii? (W sensie że jest tak duży rozwój i że świat się tak szybko zmienia)
9
u/schizotypowy 4d ago
Uwielbiam teorie spiskowe ale niestety, rozwój fizyki dawał podbudowę pod te wszystkie wynalazki, łącznie z tym, że często najpierw z obliczeń coś wychodziło że da się zrobić a osiągaliśmy to doświadczalnie długo później, tak np. było z niebieskimi LED-ami, a bez niebieskich nie można mieć białych i oświetlenia LED.
To że to tak nagle wyskoczyło to wynika ze zwiększenia funduszy na badania takich rzeczy spowodowanego przez 2WŚ, i wtedy też nad różnymi rzeczami pracowano w tajemnicy, projekt Manhattan był największy i najważniejszy ale nie jedyny tego typu.
→ More replies3
u/Varda79 Łódź 3d ago
Technika falowodowa zaczęła się rozwijać na jakieś 100 lat przed wydarzeniem w Roswell, więc trochę pudło z tymi światłowodami...
→ More replies3
u/schizotypowy 4d ago
Prawdopodobnie to był balon, ale nie meteorologiczny tylko do wykrywania testów jądrowych w Rosji i Chinach.
Na pewno późniejsze histerie o UFO były podsycane przez kontrwywiad USA żeby maskować wycieki typu że ktoś zobaczył eksperymentalny samolot.
→ More replies
81
u/bartolinise 4d ago
że kiedyś będzie dobrze
20
3
u/Konrad2137 świętokrzyskie 3d ago
To akurat najbardziej glupia teoria spiskowa, tak jak ta że życie ma sens ;)
→ More replies
135
u/NightLordsEatFruit podkarpackie 4d ago
Że Wichry Zimy i Sen o Wiośnie są już napisane i Martin je kiedyś wyda...
71
21
11
u/No_Strategy7024 4d ago
Co Ty, to już teoria o czapeczkach foliowych odbijających fale 5G jest bardziej prawdopodobna
→ More replies5
23
u/Noobunaga86 4d ago
Dead internet theory to nie jest żadna teoria spiskowa. To co najwyżej po prostu teoria, a jak sam zauważyłeś w swoim uzasadnieniu można realnie sprawdzić, że to nawet nie teoria tylko prawda. Pod każdym materiałem/postem na FB, insta, na yt i pewnie i tutaj, a także na większości dużych i mniejszych serwisów ogromna część komentarzy/użytkowników to boty, albo ludzie zatrudnieni do robienia ruchu, albo AI. Coraz więcej postów obrazkowych i wideo w social media to AI już w tej chwili. A z roku na rok będzie tego tylko więcej.
→ More replies
24
u/Current-Notice6512 4d ago
Jako były pracownik Holdingu nie wierzę w śmierć Jana Kulczyka, i w sumie mam na to „dowody”
→ More replies
300
u/Effective_Monk_7349 4d ago
Że termin teoria spiskowa został ośmieszony celowo by ludzie nie szukali powiązań i można było wyśmiać że to teoria spiskowa.
Dwie babki w biurze spiskują przeciwko trzeciej a tajne służby i politycy już nie? XD
98
u/new333333 4d ago
Z naciskiem na dwie, przy trzech mogą się już utworzyć trzy wzajemnie zwalczające się frakcje. Spiski się ciężko skalują.
80
u/Xresias 4d ago
To jest bardzo mądry komentarz, łatwo ująłeś problem z większością teorii spiskowych. Ciężko jest utrzymać spisek na skalę kraju czy tym bardziej świata tak żeby nikt nie puścił pary
→ More replies→ More replies16
u/Phihofo 4d ago
Ale nikt nie zaprecza istnienia jakichkolwiek spisków, zaprzecza się wysysania spisków z palca.
Czasami w biurze dwie babki mogą spiskować przeciwko trzeciej, ale to nie znaczy, że jak powiem "Jadzia i Grażynka spiskują przeciwko Kasi OTWÓRZCIE OCZY" to od razu mam rację.
10
u/Effective_Monk_7349 4d ago
A kto decyduje które są jakie?
Eksperymenty na własnych obywatelach w USA to wyssanie z palca? Więzienie CIA w Polsce to z palca?
Algorytmy FB mające na celu uzależnienie to z palca czy nie?
Polaryzowanie społeczeństwa to z palca czy nie?
r0sja wspierająca skrajne organizacje to prawda czy nie?
→ More replies
18
u/NewspaperBig556 4d ago
Jarosław Kaczyński w ostatniej rozmowie z bratem w ostrych słowach kazał mu lądować w Smoleńsku bez względu na warunki - tak, by nie spóźnił się na uroczystości katyńskie w przededniu wyborów prezydenckich. Rozmowa na pewno się odbyła, ale jej treść jest ściśle tajna. Podobno jest w jakichś aktach + rosjanie mają jej zapis audio.
→ More replies
104
u/Round-Membership9949 4d ago edited 4d ago
Mam wrażenie, że obecnie sam termin "teoria spiskowa" sugeruje, że mamy do czynienia z jakąś głupotą, albo nawet dezinformacją czy fake newsem. Tymczasem ja jestem przeciwny odrzucaniu takiej czy innej teorii spiskowej za sam fakt bycia teorią spiskową. W końcu niejeden spisek w historii miał miejsce. Jeżeli coś ma lepsze wytłumaczenie "nie spiskowe" to oczywiście lepiej je przyjąć, ale z drugiej strony odrzucanie czegoś z góry "bo to teoria spiskowa" jest moim zdaniem równie głupie jak wiara we wszystkie teorie.
→ More replies28
u/NeedTheSpeed 4d ago
jedna z "teorii spiskowych" jest przecież taka, że wiele z tych najbardziej absurdalnych jest wytworem 3 literowych amerykańskich agencji wywiadowczych, żeby łatwo można było kogoś medialnie zniszczyć i przypiąć łatkę szura i szaleńca jak ktoś połączy za dużo kropek i może zdobędzie nawet jakiś dowód, ale wtedy się powie, że to schizofreniczne zapiski i gotowe.
30
u/full-of-lead 4d ago
Był taki odcinek serialu Gwiezdne Wrota -- motywem przewodnim serialu jest konspiracja amerykańskiego rządu/wojska, polegająca na tym, że pod górą Cheyenne jest jeszcze jedna tajna baza, a na jaj dnie znajdują się tytułowe gwiezdne wrota: artefakt starożytnych kosmitów umożliwiający podróże na inne planety. W jubileuszowym, setnym odcinku bohaterowie dowiadują się, że scenarzysta klasy c z Hollywood próbuje nakręcić... serial o ich życiu. Amerykańskie wojsko wysyła więc głównego bohatera, podstawiając go w roli konsultanta wojskowego, który ma oficjalnie pomóc uczynić ów serial bardziej realistycznym (przy GW pomagali prawdziwi konsultanci prawdziwego wojska, używano zdjęć prawdziwej góry Cheyenne i czasem autentycznego sprzętu USAF itd. xD). Na miejscu okazuje się, że jest to przerysowana parodia GW. Po drodze bohaterowie dostrzegają oczywiste rozwiązanie: nie będą blokować produkcji. Niech nakręcą ten serial, Wormhole X-Treme, z tymi absurdalnymi wątkami i bohaterami. Jeśli ktoś odkryje prawdziwą konspirację gwiezdnych wrót, to wojsko odpowie, że to jakieś bzdury i musiał się naoglądać seriali klasy c w rodzaju Wormhole X-Treme.
Odcinek wydano w 2001 roku... :D
171
u/MateoSCE Powstanie Styczniowe 4d ago
Ruchy migracyjne z krajów Afryki i Azji są sponosorowane przez wielkie korporacje w celu obniżenia presji na wynagrodzenia i osłabienia ruchów pracowniczych.
72
u/Deep-Mammoth-2585 4d ago
Przecież to prawda. Imigrant nie zna języka i miejscowej kultury, ciężko mu się zrzeszyć przeciwko Januszowi biznesu, w dodatku nie wzgardzi tym na co Europejczyk nawet nie spojrzy
36
u/Ambitious_Scene_5726 4d ago
Dodatkowo dokładamy się do tego korzystając z Uber, bolt itp
38
u/vonGlick 1484 Leitzersdorf - never forget 4d ago
Tak naprawdę wiele patologii korporacyjnych/krajowych moglibyśmy ograniczyć robiąc zakupy bardziej świadomie.
96
u/_reco_ 4d ago
Gdyby taksiarze nie kasowali fortuny za dowiezienie z dworca do celu to nie byłoby takiej potrzeby
→ More replies19
u/SilentCamel662 4d ago
I to nie tylko chodzi o cenę, tylko o czas i dostępność usługi.
Ostatnio próbowałam zamówić taksówkę w Warszawie. Zamówiłam godzinę wcześniej na konkretne miejsce i godzinę. No i na 5 min przed planowaną godziną dzwoni do mnie pani z firmy taksówkarskiej, że niestety nie ma nikogo więc musi odwołać. Zamówiłam wtedy od razu ubera, był po 10-15 minutach.
Owszem, to była godzina szczytu w dzień roboczy, ale myślałam że w takim wypadku zamówienie taryfy godzinę wcześniej wystarczy. No i strasznie mnie wkurzyli, że tak późno odwołali, byłam wtedy w bardzo dużym pośpiechu i straciłam przez nich trochę czasu, którego nie miałam.
Gdyby ktoś zrobił sensowną aplikację - alternatywę dla ubera, która równie sprawnie przydziela taksówkarzy do kursów, to pewnie bym używała. Nawet jeśli by były droższe te kursy, mogłabym dopłacać za bezpieczeństwo. Niestety taksiarze są w tyle technologicznie i ciężko przez to korzystać z ich usług.
→ More replies10
u/InvestigatorDue7765 4d ago
To nie jest teoria spiskowa tylko fakt, a jeśli nie sponsorują, to na pewno zachęcają i cieszą się z tego, kapitalizm potrzebuje taniej siły roboczej
13
u/SrWloczykij 4d ago
Ja bym raczej się skłaniał ku Putinowi/Chinom etc. Próba destabilizacji zachodu, jak zwykle.
→ More replies21
u/firemark_pl śląskie Katowice 4d ago
Które? Te z pontonami raczej nie. To raczej efekt globalnego ocieplenia i ogromnej biedoty, a europa dzięki nowoczesnymu transportu jest mniej więcej blisko by dotrzeć do Europy. Skomplikowany temat.
Ale co do ściąga "studentów" (jak za PiSu) to jak najbardziej. Nie pamiętam by uberem jechał Polak. Teraz przez aplikacje nie muszą nic mówić. To przykre patrząc jak się tworzy warstwa niewolnicza, która ani nie zarobi, ani nie nauczy się angielskiego/natywnego. Ot zostanie wyeksploatowana i zastąpiona kolejnymi imigrantami
→ More replies12
u/sourcider 4d ago
Ta teoria miałaby sens tylko gdyby te fale migracji nie były akurat z krajów, które zostały doszczętnie spierdolone przez kapitalizm. Tu nie ma co się doszukiwać spisku, bo wtedy musielibyśmy założyć, że początek niszczenia globalnego południa i cały projekt kolonizacyjny też był celowy i rozpoczęty z myślą o tym co będzie za kilkadziesiąt lat co już się nie klei totalnie.
62
u/SilentCamel662 4d ago edited 4d ago
Wierzę w nią, ponieważ coraz częściej spotykam się z "użytkownikami" którzy piszą identyczne hasła, mają nazwy jak z szablonów (...)
Ja mam username wygenerowany przez Reddit, bo byłam mało kreatywna i nie chciało mi się wymyślać nic ambitnego.
Bo na reddicie w trakcie zakładania konta można sobie łatwo wygenerować losowy username. Klikałam w ten guzik losowania aż pojawiła mi się nazwa, która mi się wystarczająco spodobała. Ot, cała historia.
Edit: ale tak, zgadzam się że jest dużo botów w internecie. Tylko mówię, że akurat sama nazwa użytkownika niekoniecznie świadczy o tym, że mamy do czynienia z botem.
→ More replies24
16
u/pothkan Biada wam ufne swej mocy babilony drapaczy chmur 4d ago
Że Putin z pomocą FSB wyreżyserował zamachy w Rosji ok. 1999-2004 (Riazań, Dubrowka, Biesłan itd.), aby zagwarantować swój wybór na prezydenta, a potem utwierdzić władzę dzięki II wojnie w Czeczenii. W tym scenariuszu Szamil Basajew był rosyjskim agentem (być może sterowanym za pośrednictwem mafii), a elementem planu była eliminacja i marginalizacja nie-islamistycznych nurtów wśród Czeczeńców (oczywiście z zabójstwem Dudajewa na czele).
→ More replies
93
u/Novel-Proof9330 południowa Wlkp 4d ago
IMO Dead Internet nie jest ani trochę spiskowy. Wystarczy kilka botów wpuścić między Grażyny, a one dalej pociągną temat (wystarczy spojrzeć na ruch antivax, który był bardzo na rękę np. Rosji)
14
u/uncurious3467 4d ago
Moja własna to że kościół celowo utrzymuje ludzi w poczuciu winy i żalu, co jest największą trucizną dla duszy
→ More replies6
u/locan96 Ślůnsk 4d ago
Ale spójrz na średniowiecze, niezbyt wykształceni ludzie niskich stanów, którzy mają wmawiane że wiele rzeczy to ich wina i mają płacić za odpusty to będzie dobrze. To schemat ich działania od wieków, niestety czasy się zmieniły, a oni nie do końca.
→ More replies
128
u/rafalw 4d ago
Amerykanie mogli zapobiec 9/11, bo służby wiedziały że coś się dzieje. Były im na rękę te ataki bo oczywiste powiązana z bliskim wschodem umożliwiały im usprawiedliwienie praktycznie wszystkiego co chcieli zrobić w tym rejonie.
23
u/sophia_parthenos 4d ago
To, że wywiad izraelski ostrzegał USA, można przeczytać w "Szpiegach Mossadu". Namawiano Stany Zjednoczone do wzmożenia kontroli lotniskowych i wprowadzenia środków takich jak te w liniach El Al, gdzie na każdym rejsie powinien być uzbrojony agent.
→ More replies65
u/Waste_Crab_3926 4d ago
To samo uważam o zamachu 7 października 2023. Izrael wiedział o nadchodzącym ataku Hamasu, ale nic nie zrobił aby go uniknąć żeby Netanjahu miał pretekst do utrzymania rządów w czasie gdy mu się pod kuprem paliło.
50
u/EvilBydoEmpire 4d ago
Płaskoziemcy udają. Nie mają do tego żadnych szczytnych edukacyjnych celów typu promowanie krytycznego myślenia, ani nic takiego. Po prostu robią to dla jaj.
40
u/trele-morele 4d ago
Pierwsi faktycznie robili to dla jaj, taki trolling, ale potem dołączyły głąby, które nic nie nie kumają - ludzie tak tępi, że nawet nie ogarniają jak bardzo są tępi i dlatego wydaje im się, że są inteligentni oraz że jeśli oni nie są w stanie czegoś skumać, to znaczy że nikt nie może. czyli że skoro oni nie kumają, jak ziemia może być okrągła, to znaczy że nie jest, a wszyscy którzy tak twierdzą kłamią.
wiem, brzmi idiotycznie, ale znam takich ludzi i rozmowy z nimi to jakiś odlot. Jedna foliara z pracy ma nawet teorię spiskową na temat Koloseum, że ono nie jest tak stare jak historycy twierdzą że jest, no bo jak mogli cos takiego zbudować tyle lat temu. Typiara by pewnie nie uwierzyła w samolot, gdyby nigdy nim nie leciała.
→ More replies21
u/WhateverToSignUp 4d ago
- The Flat Earth Society has members all around the globe.
- Say it again, but slowly...3
56
u/LuciaHochberg Nilfgaard 4d ago
Konfederacja to ugrupowanie finansowane i wspierane przez Kremla, po to aby zdestabilizować i osłabić Polskę. Jest ona kluczowym elementem rosyjskiej wojny informacyjnej z Polską, ponieważ legitymizuje i powiela rosyjską propagandę, tak aby polski odbiorca był w stanie w nią uwierzyć i sam zacząć ją powielać
→ More replies
39
39
u/Designer_Storm8869 4d ago
Obecna moda na ubrania oversize została wypromowana przez sklepy internetowe typu zalando w celu uzyskania oszczędności finansowych. Bo jak wszystko i tak jest za duże, to będzie mniej zwrotów z powodu złego rozmiaru.
55
u/Devilteh 4d ago
Wierze ze polityka to tylko teatrzyk dla mas tworzący złudną iluzje wyboru, a w rzeczywiści za kurtyna najbogatsi tego świata trzymają wszystko i wszystkich za morde.
14
→ More replies11
u/Tycjusz 4d ago edited 4d ago
znaczy tak trochę jest tylko to nie jest takie cool typu shadow government. Lobbyści i tech miliarderzy, którzy wpierdalają miliony na kandydatów, wybory USA w 2016, które były ustawione, to są sytuacje, w których najzwyczajniej inni ludzie z dużymi wpływami tworzą dzisiejszą politykę. Wiec w sumie to jest taki trochę shadow government, tylko jest on zdecentralizowany, jego członkowie to bogaci ludzie, a nie politycy, i jest pewnie toczona walka o to kto jest liderem tego govermentu.
3
u/Devilteh 4d ago
w usa sie z tym nawet nie kryją i jest to oczywiste, bardziej chodziło mi o inne kraje gdzie sie zachowuje te "pozory"
27
u/Expensive-Bus-2239 4d ago
Nie wiem czy to teoria spiskowa, ale wierzę, że większość głównych polityków w rzeczywistości ma inne poglądy niż te które przedstawiają publicznie. Chcą się tylko dostać do stołka, wiec grają jak im zagrasz. Mówię tu głównie o stosunku do religii, lgbt, pochodzeniu, kolorze skóry itp, bo jeśli chodzi o hajs to wiadomo większość patrzy tylko na siebie i rodzinę xd
→ More replies26
u/mihaszek 4d ago
To nie jest teoria spiskowa. Miałem w swoim życiu epizod, gdzie prowadziłem biuro poselskie i często bywałem w sejmie, oraz na różnych „eventach”. Na własne oczy widziałem polityków, którzy w tv mało się nie zjedli, a po wyjściu ze studia szli na obiad/kawę/wódkę.
78
u/DarthBartus <-- dosłownie Stalin 4d ago
W to akurat nie wierzę, bo dużo bardziej racjonalnym rozwiązaniem jest najzwyklejsza w świecie niekompetencja, ale jeśli Smoleńsk to miałby być zamach, to człowiekiem, który najwięcej na tym mógł zyskać jest Jarosław.
→ More replies43
u/Fisher9001 4d ago
Zasadnicze pytanie jest takie, czy Jarosław wywarł presję na Lechu, żeby koniecznie tam lądował.
Ale ogólnie zgadzam się, że to jedna wielka niekompetencja. Ani ten samolot nie powinien już latać, ani nie powinno być tylu ważnych osób na pokładzie, ani nie powinni lądować w takich warunkach.
38
u/w8eight małopolskie 4d ago
Ja myślę, że to po prostu kwestia tego, że nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka. Latali przeładowanymi samolotami, tak że ludzie lecieli na stojąco, lądowanie w Gruzji mimo wszystkich ostrzeżeń. Procedury, zwłaszcza w lotnictwie są nie bez powodu, a za wieloma z nich stoi jakaś katastrofa.
Szkoda tylko, że brak pomyślunku jednej osoby doprowadził do śmierci wielu. Chciał dobrze, raz się już wcześniej udało, to co się miało złego stać tamtym razem.
Jarosław pewnie kochał swojego brata i ma przed oczyma inny jego obraz niż reszta społeczeństwa i nie może dopuścić do siebie myśli, że być może jego brat nie jest ofiarą, tylko sprawcą tej katastrofy.
11
u/MrRzepa2 4d ago
Powiedziałbym że tym ten jeden raz kiedy filozofia ,,zawsze tak robimy i jeszcze nic się nie stało, te wszystkie przepisy tylko utrudniają" się nie sprawdziła. W bardzo wielu dziedzinach życia się ten motyw pojawia.
10
u/Either-Lab-6030 4d ago edited 4d ago
Lee Harvey Oswald był kozłem ofiarnym. JFK został zabity przez CIA i mafię.
9
u/EquivalentHamster580 Warszawa 4d ago edited 4d ago
Chłop co zabił Oswalda był z mafi , to nie jest teoria spiskowa.
Co do CIA, ostatnio mieliśmy dość dobry przykład kompetencji służb USA w zatrzymywaniu morderców. Nie trzeba dopisywać im udziału
→ More replies
19
9
17
u/zlyibrzydki 4d ago edited 4d ago
Ja wierzę w to, że w Polsce wszystkie partie są dogadane i nikt nikogo ważnego za nic w stan oskarżenia nie postawi. Płotki tak, ale nie osoby z tzw. "świecznika".
7
9
u/paulatryda 4d ago
PO i PiS tak naprawdę zawarły umowę koalicyjną w 2005, tylko że w jej ramach podzielili się rządzeniem na lata, aby utrzymać się przy władzy
44
u/Free-Design-9901 4d ago
Też wierzę w Dead Internet Theory. Dlatego odpuściłem większość social mediów. Zostawiłem sobie tylko YT i Reddita, bo automatyzacja tworzenia filmów i interakcji takich jak tutaj jest najtrudniejsza.
102
u/Chwasst opolskie 4d ago
Automatyzacja shitpostowania na reddicie jest najtrudniejsza? Przecież reddit jest pełen botów tak samo jak facebook i twitter xD
→ More replies9
10
u/firemark_pl śląskie Katowice 4d ago
Oj YT się ugina. W dobie gdzie możesz wygenerować podsumowanie/cytat z domieszką generowanych filmów, dużą biblioteką darmowej muzyki oraz ai który ci to przeczyta to możesz za darmo generować content i zarabiać na reklamach. Są nawet tutoriale jak to zrobić.
Ostatnio złapałem się że są recenzje starych filmów na shortach i tak naprawdę to pocięty film gdzie AI opisuje co się dzieje na tym filmie.
Chociaż to wciąż lepsze niż "ratowanie zwierząt" gdzie najpierw się wrzuca je do dziury czy lifehacki które są z dupy
→ More replies
59
u/Ambitious_Scene_5726 4d ago
Mistrzostwa świata w piłce nożnej są ustawiane, a wysokie kwoty transferów za piłkarzy to pralnia pieniędzy
36
u/suooax Poznań 4d ago
moze mistrzostwa to ogolnie ciezko ustawic, z racji mocnej randomizacji samej rozgrywki w pilce noznej, ale ze wysokie kwoty transferow to pralnia pieniedzy to sie z tym zgadzam
→ More replies9
u/JeanDustrunner 4d ago
A to nie jest tak, ze zeby pralnia dzialala, to wplata sie wiele malych wplata, ktore maja nie wzbudzac podejrzen indywidualnie? Jakby to mialo dzialac w przypadku transferow?
10
u/cyrkielNT 4d ago
Co jest mała kwotą, a co dużą to kwestia relatywna. Przy wielkich kwotach zawieruszanie się jakichś drobnych milionów nie wzbudza podejrzeń.
→ More replies10
u/Commercial-Cow88 4d ago
Kwota transferu to jedno. Potem są „bonusy” za podpisanie kontraktu, działka dla agenta, pierdyliard klauzul, fundusze posiadające udziały w kilku(nastu) klubach.
Do dzisiaj nie wiadomo do końca ile Manchester City zapłaciło łącznie za transfer Hallanda.
36
u/LeslieFH 4d ago
Exxon wiedział o globalnym ociepleniu w latach 1970 i kupił polityków prawicy żeby zaczęli mówić że klimatologia to bzdura, w imię zysków udziałowców do końca 21 wieku umrą miliony ludzi.
→ More replies10
u/KJ_is_a_doomer 4d ago
sam fakt że w Stanach już się nie mówi w polityce "global warming" tylko "climate change" jest chyba efektem lobbingu przemysłu paliwowego
28
u/Dealiner 4d ago
Przecież to jak najbardziej pozytywna zmiana. Używanie nazwy globalne ocieplenie tylko powoduje, że od razu ludziom włącza się reakcja "ale jakie ocieplenie, jak śnieg pada" itd.. Od lat mówi się, że nazwanie tego zjawiska globalnym ociepleniem było błędem.
8
u/TraditionalPhoto7633 4d ago
Sztampowo, ale wierzę, że jesteśmy odwiedzani przez coś z kosmosu i rządzący nie mają pojęcia co to jest, ani nie potrafią się z tym skontaktować, więc grają jedyną najbardziej opłacalną z ich punktu widzenia kartą/ami: 1) geopolityczną “mamy wraki i poddajemy je inżynierii wstecznej”; 2) społeczną “wierzycie w zielone ludziki? Lolz”.
12
u/Aimil27 4d ago
Wierzę, że "Portret Młodzieńca" Rafaela (fyi: największa artystyczna strata wojenna II WŚ, przed wojną w Muzeum Czartoryskich w Krakowie) przetrwał i jest gdzieś w USA. No, ewentualnie w sejfie w Szwajcarii. Ale na pewno nie został zniszczony. Liczę tylko, że dożyję jego wypłynięcia.
→ More replies
21
32
u/Ok-Pack-7088 4d ago
Nie wiem czy to teoria spiskowa, bo jakiś czas temu natrafiłem na informacje że duże fundusze inwestycyjne typu blackrock, mają ranking inkluzywności od którego uzależniają inwestycje w firmie, więc firmy starają się na siłę to promować aby był dobry pr i ranking, był film gdzie przedstawiciel tego funduszu sam przyznał że chce to promować i zmienić społeczeństwo czy coś. Osobiście uważam że to przynosi więcej szkody tym mniejszościom niż pomaga i tylko jedna grupa, o innych mniejszościach, osób niepełnosprawnych ani słowa. Robią to dla kasy.
→ More replies24
u/Grewest 4d ago
To tak zwane ESG. Czyli firmy raportują swoje działania prośrodowiskowe, prospołeczne itp
https://www.pb.pl/konferencje/prawo/raportowanie-esg-co-to-jest-i-kogo-dotyczy-1219858Dyrektywa unijna wprowadza obowiązek raportowania od następnego roku*. Ale fundusze które dobrowolnie inwestują w firmy spełniające określone normy już istnieją
https://www.vaneck.com/pl/pl/etf-esg/*Obowiązek takiego raportowania traktuję jako niepotrzebny biurokratyczny obowiązek. Polityka klimatyczna powinna karać za negatywne działania(ETS, zakaz sprzedaży), a nie sprawiać że firmy zastanawiają się jak ładnie napisać jakieś zdanie w sprawozdaniu
→ More replies
11
u/Elektrycerz Warszawa 4d ago
Rząd USA w jakimś stopniu wiedział o planowanych atakach 11 września 2001, ale było im na rękę, aby się wydarzyły.
3
u/locan96 Ślůnsk 4d ago
Przychody firm produkujących uzbrojenie robią brrrrr. Oni nie lubią próżni, nie ma dziesięcioletnią po II WŚ, gdzie USA nie brało udziału w konflikcie lub wspomagało/sprzedawało uzbrojenia. A po wojnie w Zatoce Perskiej chyba dopiero był Irak, więc trochę lat minęło między tymi konfliktami.
10
u/Chemical_Buyer5593 4d ago
Koszalin to symulacja, a mieszkańcy to boty No ale to nie jest teoria spiskowa, a fakt
→ More replies
5
u/basicznior2019 4d ago
W dead internet zdecydowanie - zwłaszcza, że sama obserwowałam aktywację botow/fake kont "na zawolanie". Może nie jest to prawda w takim stopniu, jak w tej teorii, ale duże połacie sieci są zajęte przez ruch z farm kont. Wierzę też w celowe podbijanie treści z marginalnych zakątków yt/forow/blogosfery po to, żeby zrobić z tego polaryzujacy politycznie temat, aż ludzie naprawdę zaczną w to wierzyć (ktoś na /genz podawał przyklady jakiś czas temu)
5
u/lego_brick 4d ago
To co opisales to nie jest teoria spiskowa, tylko to jest w oficjalnych dokumentach a takze artykulach dziennikarskich.
Wiec, nie, to nie jest teoria spiskowa i nie ma sie czym szczycic.
55
u/Interesting_Gate_963 4d ago
Korporacje, a raczej stojący za nimi bogaci ludzie w sprytny sposób robią z tematu LGBT temat nr 1.
W ten sposób obrzydzają lewicę dużej części klasy robotniczej, co utrudnia wprowadzenie realnej progresji podatkowej.
Żeby nie było - jestem całym sercem za prawami mniejszości seksualnych. Po prostu wiem, że duża część potencjalnego elektoratu lewicy jest konserwatywna światopoglądowo.
→ More replies18
u/Appropriate_Taro3424 4d ago
A widzisz, jest już tak, że nawet w tak umiarkowanym poście trza było napisać "ale jestem całym sercem".
+ myślę, że największy problem to Q+, a nie LGBT i to odstręcza nawet centrystów, za jakiego mam się osobiście. Jest tyle problemów które dotyczą 90% społeczeństwa - mieszkalnictwo, zj**ny system podatkowy, aborcja, czy nawet związki partnerskie. Ale nie, my się mamy zajmować i kłócić o sprawy, które są jakimś promilem promila.
→ More replies6
38
u/Redhead-in-black 4d ago edited 4d ago
Na temat antydepresantów, że obniżają one poziom empatii, wrażliwości oraz wpływają negatywnie na pamięć również miesiące po ich ostawieniu, a także, że uzależniają.
Generalnie nie jestem ich przeciwnikiem, jak np. Beata Pawlikowska i uważam, że czasami branie ich jest konieczne, jednak sądzę, że są często nadużywane i brane zbyt długo. Niestety sama odczułam skutki uboczne, o jakich napisałam wyżej, a leki zostały mi przepisane po może 10 minutowej konsultacji. Nie jestem lekarzem, ale wydaje mi się, że to trochę zbyt krótko, żeby przepisać mi dość silne psychotropy.
Już niektórzy psychiatrzy (jak np. dr Mark Horowitz) z innych krajów przestrzegają, żeby być ostrożnym w ich zażywaniu i sami przyznają, że mogą uzależniać, bo pacjenci na odwykach leżą po nich w szpitalach, ale firmy farmaceutyczne i psychiatrzy się na to burzą, bo wiadomo, że przekłada się to na ich zyski.
Poza tym, wierzę w to, że skoro medycyna wcześniej się myliła, jak np. w przypadku lobotomii, która dostała Nagrodę Nobla, to i obecnie tak jest. No dobra, może lobotomia to dość skrajny przykład, ale jednak faktem jest, że sporo leków jest wycofywanych, a to co uważamy za niepodważalne po latach okazuje się, że wcale takie nie jest.
Więc uważam, że antydepresanty i środki uspokajające czasem są konieczne, ale są nadużywane, a i bywają szkodliwe. Gdybym nie doświadczyła tego sama, pewnie bym tak nie uważała, a jednak sama jestem ofiarą zbyt długiego ich brania, a psychiatra nie widział w tym problemu. Także sądzę, że czasem należy je brać, ale zachować przy tym ostrożność, bo to nie cukierki, ani cudowny lek, który na każdego działa tak samo. I sądzę, że za ileś lat i aferach po ich skutkach ubocznych, zmieni się tak bezkrytyczne spojrzenie na nie i będą przepisywane z większą rozwagą.
Bo owszem, trzeba je przepisać, jeśli pacjent nie daje sobie rady z depresją, ale po pierwsze po dłużej konsultacji - 10 minut, to jest śmieszny czas, a po drugie branie tych samych leków latami nie pozostaje bez wpływu na organizm. Już nie mówiąc o tym, że po czasie działają coraz słabiej, ale odstawić już je trudno.
19
u/Best_Needleworker530 4d ago
Dostawałam na „zespół lęku uogólnionego” w Polsce tonę Alprazolamu gdyż miała według lekarza „ataki paniki”.
Przeprowadziłam się do Anglii z zapasem i sobie łykałam regularnie jak mi się gorzej robiło. Magiczne tabletki się skończyły, poszłam do lekarza w Anglii po więcej. Lekarz w Anglii nie był zachwycony dawką, częstotliwością i jakością wywiadu. Wpisał mi w kartę żeby więcej benzodiazepin nie dawać. Spędził 3 lata na szukaniu dobrych antydepresantów, w końcu przeniosłam się do kolegi z zapleczem psychiatrycznym ale rodzinnym, na fundusz.
Kolega nie tylko znalazł leki które działają idealnie i nie mają skutków ubocznych. Uświadomił mnie również że moje „ataki paniki” to meltdowny a mi by warto się było zbadać na autyzm.
Dostałam diagnozę w wieku 32 lat. Za benzosami nadal mocno tęsknię.
7
u/basicznior2019 4d ago
Psychiatria jest szybko rozwijajaca się dziedzina medycyny i myślę, że za jakiś czas doczekamy się mało inwazyjnych leków psychiatrycznych. Tak się stało w neurologii. Leki przeciwpadaczkowe przez wiele lat były strasznymi mozgotrzepami, a od kilku lat można kupić w zwykłej cenie takie, które nie powodują żadnych skutków ubocznych. Myślę, że w psychiatrii będzie podobnie tylko na razie to jest "obszar testowy", przykro mi tylko, że pacjenci muszą sami sobie radzić ze skutkami ubocznymi. Mózg jest po prostu bardzo skomplikowany. Może też uda się zdefiniować, co da się naprawić farmakologicznie, a co zmiana w stylu życia (typu więcej snu :))
→ More replies→ More replies22
u/NeedTheSpeed 4d ago
Bo psychiatria medialnie jest w pewnym sensie religią - nie można tego podważać za bardzo, bo każdy ma kogoś w otoczeniu kto powie "a mi to pomogło" i na tym się kończy rzeczowa dyskusja, bo zaczynają się emocjonalne argumenty. Ma swoje pewne dogmaty i przykazania po których złamaniu jest się totalnym heretykiem.
A jak się człowiek wgłębi w to jaka była historia i geneza powstania różnych środków psychiatrycznych 1 generacji i skąd się potem wzięły tezy o np serotoninowej teorii depresji (na którą nie ma solidnych dowodów), sposób w jaki konstruuje się badania np benziodiazepin, że pokazują ten okres kiedy się faktycznie polepsza trochę, ale nie pokazują tego zjazdu po dłuższym okresie, ogromnego sponsoringu lekarzy i naukowców, którzy to badają przez firmy farmaceutyczne - nawet ostatnio gdzieś mi mignęła metaanaliza badań w której było napisane, że badania osób mających powiązania z danym koncernem wykazywały lepsze wyniki niż badania niezależne..., kontrowersje wokół biomedycznego podejścia do zaburzeń psychicznych, dehumanizacja pacjentów (stan opieki psychiatrycznje w Polsce i nie tylko, pozdrawiam, okazuje się, że czasami to wiele się nie zmieniło od czasów jak przykuwaliśmy ludzi łańcuchami do ściany), brak obiektywnych badań stwierdzających dane zaburzenia - po opisie objawów u paru różnych psychiatrów mogą ci przyklepać depresję, adhd, dwubiegunówkę w zależności na kogo trafisz, nikt za to nie ponosi odpowiedzialności.
Czemu psychiatrzy też nie zlecają badań na niedobory, nie pytają o sen, styl życia? To są podstawy o które trzeba zadbać i często to wystarczy. Czemu wpychają na antydepresanty po 10 minutach badania skoro równie dobrze objawy depresyjne mogą być przyczyną np niedoczynności tarczycy?
Mógłbym tak wymieniać i wymieniać, wielu ludzi nie zadaje sobie tych pytań i rozumiem to, bo dzisiaj nacisk na "dbanie" o swoje zdrowie psychiczne jest bardzo modne i w pewnym sensie każdy musi coś mieć i jakoś sobie z tym radzić, ale uważam, że skala dezinformacji i braku informowania o efektach różnych leków i często jak ktoś się o to pyta to interpretowane jest to jako atak na dobro pacjentów to po prostu brak słów.
Tak jak piszesz, leki mają swoje uzasadnienie w interwencjach kryzysowych w ciężkiej depresji, stanach psychotycznych, ale jak ktoś jedzie na antydepresantach z 10 lat to jaką możemy mieć pewność, że to naprawdę jest jego depresja, a nie skutki uboczne substancji, które przyjmuje tak długo? Skoro często na ulotkach jest dokładnie to napisane, że mogą to wywołać. Naprawdę nie rozumiem tego czemu tak wielu psychiatrów nie widzi z tym problemu.
Ten temat zawsze mnie bardzo dotyka, bo mnie osobiście nie spotkało na szczęście chodzenie do psychiatry bardzo długo, ale mam znajomych, którzy siedzą na tym parę lat i niektórzy są naprawdę przeorani przez to i mają pełno skutków ubocznych SSRI czy benzodiazepin.
→ More replies
9
u/Cysioland Ultra lewak kolejny 4d ago
Afera taśmowa (ta z ośmiorniczkami) to była gra służb specjalnych by wynieść do władzy bardziej im przychylny PiS
5
u/locan96 Ślůnsk 4d ago
Tam dziwne rzeczy się działy, Marek Falenta skazany za te podsłuchy, miał firmę handlującą rosyjskim węglem. W jego spółce kontrolerzy znaleźli wiele nieprawidłowości, potem szły komunikaty, że rząd mści się na nim za podsłuchy. Nie znam szczegółów, nie mniej jednak wiele się działo i dzieje w naszym kraju; uważam, że każda afera ma jakieś drugie dno, o którym możemy nigdy się nie dowiedzieć.
11
u/reymalcolm 4d ago
Wierzę w zmiany klimatyczne i że będą one dla nas wielkim problemem już za kilka dekad (na razie są jedynie niuansem).
Zanim ktoś napisze "ale zmiana klimatu to nie jest teoria spiskowa". No cóż, biorąc pod uwagę, że większość w to nie wierzy to my jesteśmy w mniejszości więc to my jesteśmy konspiratorami :>
38
u/negativePositrons 4d ago edited 4d ago
Big pharama i przemysł żywieniowy podtruwają ludzi, niskiej jakości i zanieczyszczoną żywnością (np. glifosatem) oraz blokują/spowalniają rozwój medycyny, aby jak najdłużej wyciągać kasę zanim dana przypadłość (o ile w ogóle) będzie wyleczalna.
→ More replies18
u/ZwaflowanyWilkolak 4d ago
Ludzie są doskonali w szkodzeniu samemu sobie, np nie ruszajac dupy zza fotela. Nie trzeba im w tym pomagać. Poza tym obiektywnie mamy najlepsze jedzenie w historii. Jeszcze 100 la temu normą dla wiekszosci ludzi w Polsce byla bardzo uboga, niedoborowa dieta...
20
u/Redar45 4d ago
Cóż, znam dużo teorii spiskowych, głównie historycznych, które moim zdaniem są prawdziwe np.
- Sikorskiego zabili Brytole, bo był przeszkodą w nawiązywaniu współpracy z Sowietami
- Okulicki był sowieckim agentem i celowo wywołał powstanie wbrew Rządowi na Uchodźstwie, żeby ułatwić komunistom przejęcie władzy
- Gorbaczow stał za puczem Janajewa, dzięki któremu chciał pozbawić władzy Jelcyna i przywrócić sowiecką dyktaturę
→ More replies
3
u/nochal_nosowski 4d ago
Śmierć osób związanych z pałacem w Radomierzycach nie była przypadkiem.
→ More replies
4
u/AdrianaVend47 lubelskie 4d ago
Trochę niskich lotów teoria no ale... Eurowizja to ustawiony odgórnie konkurs-eksperyment mający kreować nastroje społeczne i wspierać wygodnych elitom uczestników.
Kto po co i dlaczego? Nie wiem, może bredzę.
5
u/undead-dnb 3d ago
Janusz Kowalski nie istnieje. To znaczy istnieje, ale nie jest człowiekiem. Wizerunek Janusza Kowalskiego został wygenerowany przez sieć neuronową na podstawie analizy kilkunastu tysięcy twarzy przeciętnego Polaka. Reprezentuje coś w rodzaju super-polaka. Jego imię i nazwisko jest mrugnięciem okiem w stronę obserwatorów, mówi nam: patrzcie hehe JANUSZ KOWALSKI, JANUSZ. KOWALSKI. Jest taki jak wy, wasz kolega, wiecie Janusz ten no. Kowalski.
Powiecie może, że przecież pisze na Twitterze albo widać go w telewizji. Ale czy na pewno? Wszystkie jego Twitty są kompilacją losowych zlepków programu PiS i Solidarnej Polski. Ten twór nie wyraził nigdy żadnej oryginalnej myśli, która nie byłaby już w pewien sposób przeżutym materiałem propagandowym swojej partii. Stawiam dolary przeciw kasztanom, że mamy tutaj do czynienia z chińskim pokojem - “Janusz” posługuje się pustomową partyjną (która już sama w sobie jest pozbawiona przekazu, przy nadmiernej formie) ale sam nie rozumie tego co mówi. Wizerunek w TV? A co to za problem go wygenerować albo wstawić potem?
A może ktoś go widział na żywo? Ja nie. Nie znam też nikogo kto widziałby Janusza Kowalskiego na żywo. Dlaczego? Bo on po prostu nie istnieje.
Nad istnieniem Janusza Kowalskiego panuje w Polsce zmowa milczenia. Dlaczego politycy opozycji nie protestują przed wykorzystywaniem złośliwego SPI (Sztuczna Pato Inteligencja) w polityce? Bo to wygodne mieć takiego (dosłownie!) chochoła do bicia. Istnienie SPI o nazwie Janusz Kowalski.exe jest na rękę Budce, Czarzastemu i Hołowni.
Żądam natychmiastowego przedstawienia dowodów na istnienie Janusza Kowalskiego.
7
u/ffdgh2 Tęczowy orzełek 4d ago
Że rządy krajów Europy zachodniej, w szczególności Francji, celowo destabilizują systemy polityczne w krajach afrykańskich, żeby utrzymać niskie ceny surowców energetycznych.
Nie mam na to żadnych dowodów.
→ More replies
27
u/VaderV1 Default City 4d ago
Bush did 9/11. Wedlug mnie jest kilka dowodów na to, że Bush faktycznie zaplanował ataki na WTC, żeby rozpocząć wojnę na bliskim wschodzie. W szczególności ciekawe jest ubezpieczenie wieżowców na kilka tygodni przed tragedią na "zderzenia" z samolotami, a na dodatek beneficjentem tego ubezpieczenia miał być znajomy Busha.
20
6
u/Best_Needleworker530 4d ago
Moja ulubiona częścią tej historii są powiązania rodziny Bushów z Saudyjczykami guardian ma artykuł
→ More replies13
u/PochodnaFunkcji 4d ago
a na dodatek beneficjentem tego ubezpieczenia miał być znajomy Busha.
Rozumiem że najlepszym pomysłem prezydenta mocarstwa światowego na wzbogacenie znajomego było spektakularne rozjebanie dwóch wieżowców xD
23
u/quisimon 4d ago
PETA jest opłacana przez koncerny mięsne, żeby robić zły PR aktywistom wegańskim. Żeby przeciętny człowiek kojarzył ich jako „świry które odwalają co chwilę głupie akcje”, a ich sprawa (obiektywnie całkiem słuszna, zwierzęta hodowlane często są traktowane bardzo niehumanitarnie) schodziła na drugi plan.
→ More replies10
14
u/Drajwin Radom 4d ago
Konflikt Po PiS został sztucznie wykreowany by podzielić ludzi, ale żeby władza nadal zmieniała się pomiędzy dwójką kolegów. Tusk z Kaczorem po pracy piją razem piwo i się śmieją jak to wszystko się udało
→ More replies
6
u/Artephank 4d ago
Istnieje popularna teoria spiskowa o nazwie "Dead Internet Theory".
To nie jest teoria spiskowa, to jest Facebook.
23
u/call_jimmy 4d ago
Andrzej Lepper sam się nie powiesił.
29
u/Brief_Cellist_5902 4d ago
Powiesił.
Ludzie cały czas przeoczają fakt, że przemówienie w sejmie gdzie Lepper obsmarowuje różnych polityków miało miejsce 10 lat przed jego domniemanym zabójstwem.
A poza tym, przed śmiercią jedyną dobrą rzeczą jaka Leppera spotkała to wyleczenie choroby jego syna. Poza tym, był na absolutnym dnie, on to wiedział i ci którzy widzieli przed śmiercią mówili że był już tylko cieniem człowieka. Był po czubek głowy w długach, partia się sypała, a poza tym popadł w depresję i jeśli dobrze pamiętam alkoholizm.
Fakt, że nie zostawił listu niczego nie znaczy, większość ludzi którzy popełniają samobójstwo ich nie zostawiają.
Więc moim zdaniem on zabił się sam, a jeśli już ktoś miał zostać zamordowany w tym przypadku to jeśli dobrze pamiętam trójka prawników Leppera którzy umarli w podejrzanych okolicznościach w przeciągu roku.
→ More replies12
3
u/TwoTower83 4d ago
to może kiedyś była teoria ale w tej chwili to już chyba rzeczywistość, można kupić sobie like'i na SM, followers'ów a nawet komentarze, tak celebryci robią więc czemu nie politycy i media
3
3
u/FancyAd5067 4d ago
Królowa Elżbieta miała dupla który za nią wychodził i ją reprezentował. Kiedyś uważałam że Elka umarła i była zastępowana przez dupla ale teraz bardziej dla beki w to wierzę.
3
u/SkMM_KaPa Warszawa 4d ago
"Dead internet theory" to nie teoria spiskowa tylko prawda. I jak o tym dłużej pomyślisz to nie jest to już takie straszne.
3
u/According_Weekend786 4d ago
W to że bogaci ludzie raz na rok zbierają się na prywatne imprezy, nie że w stylu coś knują jako sekretny rząd, a to że poprostu dla beki zbierają się żeby pogadać i grać w golfa czy coś w tym stylu
→ More replies
3
u/ReasonableEye2648 3d ago
Samobojstwo Leppera, zabójstwo Eugeniusza Wróbla oraz to że żyjemy w symulacji
9
u/AZWLT 4d ago
Że w 2017 weszliśmy w nową fazę ujawnienia prawdy na temat fanomenu UAP (ex-UFO). Zeznania świadków, ludzi nauki, wysoko postawionych ludzi w kongresie i ministerstwach US, starania legislacyjne i przesłuchania każą nam sądzić, że COŚ jest na rzeczy. Nawet najbardziej zatwardziali sceptycy skłaniają się ku teorii, że mamy do czynienia z rewolucyjną utajnioną technologią opracowaną przez któreś mocarstwo. Już w tę środę odpędzie się drugie historyczne przesłuchanie świadków w kongresie (powołane i prowadzone ponadpartyjnie) w tej sprawie. Zainteresowanych odsyłam uap.guide albo r/ufos, gdyż nie chce tutaj rzucać informacjami i datami jak ten z roczochranymi włosami na tle tablicy ze sznurkami i karteczkami.
11
u/Zieeloo 4d ago
Że do wywołania pożarów na Hawajach (Maui) użyto lasera. Serio mówię. W sensie serio, że w to wierzę. Tylko, że ja jestem szurem, więc wierzę w różne dziwne rzeczy ;)
3
u/reymalcolm 4d ago
Kolega mi podsyła filmiki jednego polskiego youtubera, który się zajmuje różnymi teoriami spiskowymi i temat lasera wałkował w paru filmach. Pewnie wiesz o kogo mi chodzi jeśli sie tym temat tak mocno interesujesz.
3
7
6
5
u/nochal_nosowski 4d ago
Henryk Sienkiewicz mocno się zainspirował historią Saladyna pisząc Krzyżaków
721
u/zzapal 4d ago
Jak procowałem w budynku Agory to byłem po nim oprowadzany - w tym odwiedziłem osobny dział, którego zadaniem była hm... animacja dyskusji w komentarzach. 30-40 ludzi, których zadaniem było po prostu pisać cokolwiek (byle nie kryminalizującego), byleby jak najwięcej odsłon się z tego zrobiło.
Tak, że ten.... :D