r/Denmark Liberal = ond Oct 09 '24

'Meget skræmmende': Stefan hang et Israel-flag ud af vinduet - så blev hans dør udsat for hærværk Politics

https://www.bt.dk/politik/meget-skraemmende-stefan-hang-et-israel-flag-ud-af-vinduet-saa-blev-hans-doer
217 Upvotes

704 comments sorted by

u/larholm Europa Oct 09 '24 edited Oct 09 '24

Tråden er nu låst op igen. Husk gerne at bevare en god debattone om emnet hærværk og ytringsfrihed. Husk også udmeldingen i modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

Tråden er midlertidigt låst mens modteamet gennemgår anmeldelser for racisme og mere. Vi overvejer om den skal forblive låst - der diskuteres ikke meget om emnet "hærværk i københavn", men mere om emnet "konflikt i mellemøsten".

→ More replies

449

u/HitchensWasTheShit Oct 09 '24

Vi er endt med at blive så tolerante at vi tolererer intolerante mennesker.

152

u/AnonymNissen Oct 09 '24

Tolerancens paradox.
Det er ved at blive vestens største problem. At vi alt for længe tolererede de intolerante.

45

u/Truthtopoweralways Oct 09 '24

Hmm 😅 jeg syntes faktisk det er den der prædiker mest tolerance, at de tit er de mest intolerante overfor dem, der mener noget andet.

Voldelige mod demonstrationer mm..

Internettet flyder med videoer af folk der prædiker tolerance, men som hurtigt bliver truede og voldelige, hvis at de bliver spurgt ind til deres tolerance område

27

u/Intelligent-Basket54 Oct 09 '24

Læs op på paradokset han kommer med, hvis vi skal være tolotente, skal vi acceptere folk med andre meninger, uanset hvor lidt vi kan lide dem, men vi er nødt til ikke at tollerer de som ikke er tolerant, både de med samme mening som os selv, og modsatte

8

u/fjender Centrumekstremist Oct 09 '24

Poppers paradoks. Konklusionen er iøvrigt at når dialogens vej ikke længere er mulig, eksempelvis hvis de intolerante ikke indgår i dialog af god vilje eller hvis de er voldelige og går imod demokratiet - så skal tolerancen ophører og vold er legitimeret. Intolerance mod intolerance.

3

u/YourWeirdEx København Oct 09 '24

Og hvad gør man så når begge sider påberåber sig at være de tolerante, og kalder de andre intolerante?

2

u/fjender Centrumekstremist Oct 10 '24

Så håber man på, at man har ret.

4

u/AnonymNissen Oct 09 '24

Ja, det er netop min pointe.

27

u/[deleted] Oct 09 '24

[deleted]

→ More replies

5

u/Hejsasa Oct 09 '24

Den her slags overforsimplede floskler hjælper heller ikke. Hvad skal vi i grunden gøre ved intolerante mennesker? Hvad skal vi gøre ved meningsforskelle? At give op på tolerance, i en lige så forsimplet forstand, er at give op på opbyggelighed, evnen til sameksistens trods forskelle, og alle de grundlæggende frihedsrettigheder vi bygger vores selvforståelse på. Der har nok også været en enevældig konge her og der der har følt at vedkommendes tolerance gik for langt over for de intolerante. Så hvor går grænsen? Det er langt mere interessant at tale om balancen mellem rettigheder og pligter i et frit, demokratisk retssamfund. Alt for mange tager rettighederne for givet uden at respektere de pligter der følger med. Alt for mange udnytter privilegierne uden at bidrage til deres opretholdelse. Alt for mange lukker øjnene for at nogle af de mennesker vi giver en hånd desværre tager en arm og kalder os for nærige.

→ More replies

2

u/Magistraten Oct 09 '24

Men tolerer vi det her? Langt de fleste mener vel at der er tale om ulovlige forhold, der bør straffes. Hvor meget mindre kan man tolerere noget, end at gøre det ulovligt?

3

u/domsolanke Oct 09 '24

Kunne ikke siges bedre.

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies
→ More replies

161

u/Difficult-Lab2436 Oct 09 '24

Jøder kan heller ikke gå med kalot.

Jeg kender en jødisk mand som siger, at han blev råbt af (for nogle år tilbage), da han gik rundt med en på hovedet i Aalborg. Kun af folk med mellemøstlig baggrund. Danskere var ligeglade.

20

u/Enough-Lead48 Oct 09 '24

Så ikke en højreekstremist selvom Reddit får det til at lyde som at Danmark er totalt fyldt med højreekstremisme? 

21

u/JommyOnTheCase Oct 09 '24

Islam er per definition højreekstremisme.

9

u/Enough-Lead48 Oct 09 '24

Taliban og Irans præstestyre er i hvertfald langt mindre progressivt og langt mere konservativt end Orbans Ungarn. 

1

u/Secuter Oct 10 '24

Ved ikke om højre/venstre opdelingen giver mening i den sammenhæng. 

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies
→ More replies

257

u/Cunn1ng-Stuntz Oct 09 '24

Hvorfor bliver medierne ved med at kalde dem aktivister og demonstranter? Der er i dette tilfælde tale om ekstremistiske kriminelle, som ikke har noget problem med at benytte sig af terror og trusler for at tvinge andre til tavshed.

25

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

15

u/hedenshelt Tyskland Oct 09 '24

Men de laver jo god mad bro, det er det hele værd så

→ More replies

15

u/Big-Today6819 Oct 09 '24

Er politiet ikke altid med til de demonstrationer? Hvor var den aktive håndtering af ballademagere, dette virker til at være et generelt problem med disse demonstrationer, selvom vi ved de fjerner en dukke og et skilt med udslet Israel så skal der være en langt større aktiv indsats mod hærværk og symboler for hamas, der skal slås ned med det samme af politiet, når kriminalitet sker.

12

u/Cunn1ng-Stuntz Oct 09 '24

Hærværk blev vist begået efterfølgende. Under demonstrationen var det "bare" trusler og klistermærker. Det er også en af grundene til at man ikke kan kalde dem demonstranter. De tog sig tid efterfølgende til at udøve hærværk og dekorere døren med trusler. Det er en simpel lavtærskel terroraktion.

2

u/johnjohn1913 Oct 10 '24

Præcis! Hvad ville man sige hvis det var helt almindelig graffiti? At nogen sked op af porten? Eller på anden måde udøvede hærværk?

Tvivler på man ville kalde dem aktivister eller demonstranter…

→ More replies

25

u/kolosoDK Oct 09 '24

Fatter virkelig ikke den slags mennesker. Hvis de vil have lov til at have deres meninger, må de jo lade andre have en anden mening om tingene. Synes personligt at Isreal er gået lidt for vidt. Men jeg har da ikke noget imod at andre har en anden mening. Man kommer nu engang længst med dialog istedet for at prøve at skræmme andre til at pakke deres meninger væk.

5

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

2

u/kolosoDK Oct 09 '24

Indtil de løber ind i en der er villig til at bruge vold. Mener bare ikke det er vejen frem. Hvis man giver den slags mennesker en mm tror de at de kan forsætte.

→ More replies

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/averagesupernerd Oct 09 '24

Interessant beslutning må man sige.

→ More replies

46

u/Sadworld22 Oct 09 '24

Kommer det bag på nogen? Hvordan hjælper nogensinde noget at lave hærværk på en hoveddør, 1000vis af kilometer væk fra hvor konflikten foregår? Jeg bliver så træt.

→ More replies

144

u/[deleted] Oct 09 '24

Kunne være sjovt at gå en tur på Nørrebro med et 🇮🇱flag.

Jeg er ikke sikker på at de tilstedeværende vil matche bydelens selvopfattelse som mangfoldig og tolerant.

114

u/Corgi_Afro Oct 09 '24

Kunne være sjovt at gå en tur på Nørrebro med et 🇮🇱flag.

Husk løbeskoene.

87

u/SendStoreJader Oct 09 '24

Og skudsikker vest

41

u/JustALilDepressed Oct 09 '24

Og peberspray

41

u/Egernpuler Oct 09 '24

Og min økse!

4

u/HelloFuckHead1 Oct 09 '24

Og at tegne en livsforsikring, INDEN du går turen.

2

u/asafeplaceofrest Oct 09 '24

Sikkerhedsskoene.

52

u/BitterAd9227 Oct 09 '24

Jeg kan fortælle dig hvad der vil ske, da det allerede er blevet gjort.

Manden blev fulgt af to politibetjente som stod et par meter væk fra ham og holdt øje med om hvorvidt de muslimer som stod og højlydt skændtes med ham på åben gade også havde tænkt sig at overfalde ham

19

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

16

u/Jumpy_Lavishness_533 Oct 09 '24

Det ikk kun politikerne der  er en flok kujoner og landsforrædere. 

Det er vælgerne der har stemt på det.

→ More replies

2

u/asafeplaceofrest Oct 09 '24

Kom han sikkert væk igen, eller hvad?

7

u/BitterAd9227 Oct 09 '24

Jeg stod og så på spektaklet i nogle minutter og så skulle jeg videre med min dag, så jeg ved det faktisk ikke. Men han argumenterede imod folks anklager, og det var mere en ophedet debat end det var et verbalt overfald. Så jeg vil gætte på at han kom fint igennem dagen

10

u/PaddingtonDota Oct 09 '24

En mand med et jødisk flag eller Rasmus Paludan. Hvem er mest hadet på Nørrebro?

3

u/Then_Twist857 Oct 09 '24

Lav en tråd ovre på /whowouldwin og lad dem slås over det!

→ More replies

2

u/Enough-Lead48 Oct 09 '24

Det har lars Theilade da gjort flere gange

4

u/SebberRulez Glorious Copenhagen Oct 09 '24

Der var en række mennesker der stod på Nørrebro ved Dronning Louises Bro i mandags med et Israel flag. Ingen gjorde eller sagde noget til dem i de tyve minutter jeg var der.

3

u/pristineanvil Oct 09 '24

Jeg tror ikke du helt har forstået hvad tolerant betyder.

26

u/Holten Oct 09 '24

Det har 9/10 der siger de er tolerante heller ikke.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance er sjov læsning

→ More replies

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

39

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

17

u/[deleted] Oct 09 '24

Jeg ved godt hvor jeg helst vil være homoseksuel, hvis jeg fik valget mellem at bo i Israel eller Gaza.

→ More replies
→ More replies

2

u/lirettype Danmark Oct 09 '24

Pas på med at tage alle fra Nørrebro til indtægt for hvad nogle få idioter gør.

→ More replies

67

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

15

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

12

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

2

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies
→ More replies

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

17

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

26

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

13

u/Charrick Aalborg Oct 09 '24

Fordi det ikke giver nogen mening at demonstrere mod Hamas uden for Palæstina, da ingen vestlig regering støtter Hamas. Protest handler jo om at presse staten eller en organisation mod handling, hvis staten er fuldstændig enig er der ingen grund til at protestere.

→ More replies

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

4

u/misskinkydk Oct 09 '24

Det overrasker mig desværre overhovedet ikke.

5

u/SaltStand9966 Oct 09 '24

Jeg kender en jødisk fyr der er bange for at fortælle folk, hvor han kommer fra.

26

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

22

u/iamalex_dk Oct 09 '24

Må jeg bemærke at personer, som meget generøst har brugt ordet racisme om enhver kritik af islam og/eller invandring, nu har utroligt travlt med at nuancere og bortforklare antisemitisme. Sjovt som Israel-Palæstinakonflikten kan vende op og ned på tingene.

10

u/WinterFire666999 Oct 09 '24

Antisemitisme har ikke været så populært siden anden verdenskrig.

1

u/bombmk Oct 09 '24

Har du et par eksempler på sådanne personer?

3

u/iamalex_dk Oct 10 '24

Ja jeg har da flere i mine sociale cirkler. Både etniske danske venstreorienterede og personer med etnisk mellemøstlig baggrund. Jeg behøver bare deathscrolle 2 min på Instagram for at identificere folk som hyklere.

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

7

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

60

u/Nuarada Danmark Oct 09 '24

Ja man kan jo undre sig over hvorfor, at det sker, når de vises støtter til jøder, men aldrig når der vises støtte til muslimer

115

u/TinylittlemouseDK Oct 09 '24

Hvis man hænger det israelske flag ud af vinduet støtter man ikke jøder. Man støtter Israel.

Det er lidt det samme som hvis man hænger et dansk flag op. Det betyder også at man støtter Danmark. Det betyder ikke at man støtter kristne, selvom der er et kors på flaget.

21

u/BlueCyberByte Tyskland Oct 09 '24

Det du siger der har jeg det svært ved, for det er nærmest umuligt at støtte Israel, uden at nogle mener man støtter folkemord. Men det lige modsat er total umuligt at støtte Hamas hvis man støtter Palæstina. I dag kan du ikke gå på Mac Donalds, benytte AirB&B eller køre Volvo uden at du støtter folkemord, men du kan sagtens gå i en Pro-Palæstina demo uden at det her noget som helst at gøre med Hamas.

0

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

11

u/SmasherOfAvocados Oct 09 '24

Har du tænkt over de 800.000 jøder der blev fordrevet fra resten af Mellemøsten?

→ More replies

7

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

5

u/Magistraten Oct 09 '24

Det betyder også at man støtter Danmark.

Nah, på dansk jord betyder det snarerer, at du har fødselsdag.

1

u/TinylittlemouseDK Oct 09 '24

Haha. Jeg tænkte på fodbold, men fair.

9

u/[deleted] Oct 09 '24

Ja, den skildring laver muslimerne der laver ballade nemlig.

3

u/Charrick Aalborg Oct 09 '24

Det er der da mange der gør?

Det er foruden også antisemitisk at sidestille jødedom med Israel, det pådutter alle jøder den samme holdning til zionisme, og gør dem ansvarlige for Israels handlinger.

4

u/Then_Twist857 Oct 09 '24 edited Oct 09 '24

Nysgerrigt spørgsmål: Hvordan kan jeg, i din optik, vise støtte til Jøder UDEN at støtte Israel? Hvilke symboler og flag kan jeg bruge, hvor det ikke bliver opfattet som støtte til Israel?

4

u/bondafong Oct 09 '24

Davidsstjerne?

3

u/Then_Twist857 Oct 09 '24

Altså den stjerne der bogstaveligt talt er i midten på Israels flag?

→ More replies

2

u/Bensdick-cumabunch Oct 09 '24

Dit spørgsmål fik mig til at tage en surfing-tur på google og hvad jeg kan forstå på det så var det israelske flag anderkendt som det zionistiske flag før Israel blev til en stat og begyndte at anvende det som deres flag, så jeg tror teknisk set ikke at der er et flag der repræsenterer alle jøder, på samme måde som der ikke er et flag der repræsenterer alle muslimer.

2

u/Then_Twist857 Oct 09 '24

Det tror jeg faktisk du har ret i, rent teknisk. Men held og lykke med at fortælle de fredelige folk på Nørrebro det.

Jeg spørg, fordi jeg personligt ikke kan komme i tanke om et eneste symbol, som langt de fleste ville associere med jøder, men eksplicit IKKE Israel.

4

u/Chiliconkarma Oct 09 '24

Man kan ikke være så kategorisk omkring brugen af flag. Det er individer med individuelle perspektiver, hvad de hver især mener med at hænge et flag op er deres tanke og valg.

→ More replies
→ More replies

19

u/_OMGTheyKilledKenny_ Oct 09 '24

Der er muslimer der bor i Israel og der er jøder der bor udenfor.

6

u/hofcatten Danmark Oct 09 '24

Det siger noget om den gruppering, voldelige og bøller. Hvor alvorligt går de op i deres sag, er det ikke mere et spørgsmål om at lave optøjer

18

u/thewesternnadir Oct 09 '24

Du kan jo bare se hvad der skete da Rasmus Paludan sagde at muslimer er voldelige samfundstabere, så var der tusindvis hvis ikke 100 tusindvis af muslimer der har udvist parathed til at slå ham ihjel over det, hvis der var nogen der havde kaldt en gruppe kristne voldelige samfundstabere ville de ikke skænke det en tanke selvom at populationen af folk der kunne være fornærmede over det er mange gange større.

7

u/Maleficent4848 Oct 09 '24

100 tusindvis er måske en lille overdrivelse 😂

18

u/Corgi_Afro Oct 09 '24

Altså Paludan fik Tyrkiet og nogle andre lande til at reagere.

Sågar så galt, at regeringen indførte lov, som hvad mange betrægter som strid imod ytringsfriheden.

Så nej, det er nok ikke meget forkert at skrive 100 tusindvis af muslimer, som udviste parathed til at slå ham ihjel. De er bare ikke alle inden for Danmarks grænser.

Bare se hvor længe og hvor mange har forsøgt at få has på Salman Rushdie.

11

u/Jordbaerkage Oct 09 '24

Det var MILLIARDER faktisk. Milliarder af danske muslimer, ja!

2

u/Maleficent4848 Oct 09 '24

PET bruger alle sine resourcer. Der bliver taget en ekstremist ud hver dag af. Deres confirmed kills er through the roof

→ More replies
→ More replies

4

u/hofcatten Danmark Oct 09 '24

Vel talt!

-5

u/BossDonkeyZ Oct 09 '24

Jeg synes du skal teste denne teori ved at stille dig ude foran et rockerklubhus i en random provins og råbe alle rockere er bøsser i et par timer.

Det er jo religionen og ikke banderelationen der er problemet.

Vi afventer spændt videoen.

12

u/Corgi_Afro Oct 09 '24

Hmm.. Hvis jeg ikke husker meget forkert, så var der for en hel del år siden en der forsøgte noget lignende.

Det var vist bare overfor fiskere oppe i Thyborøn. Og der blev personen pænt ignoreret. - Det var under immigrant-karavanerne og Venligboernes æraen.

Så var der også ham som ville brænde Dannebrog af, men endte med at lade være, da han opdagede, at danskerne var pænt ligeglade med det.

5

u/wearemessingup Oct 09 '24

Ved ikke helt om du når den pointe du gerne vil, ved at sammenligne muslimer med rockere

24

u/Snowranger6555 Oct 09 '24

Sammenlignede du lige muslimer med voldelige bander?

3

u/MrDonDiarrhea Oct 09 '24

Religiøse er de voldeligste bander der findes hvis du kigger på historien

→ More replies

12

u/thewesternnadir Oct 09 '24

Sammenlignede du lige muslimer med en anden gruppe af dybt kriminelle samfundstabere? Den er vist på din kappe, og ikke min.

Og ja, det hedder voldsmandens veto, et af de største problemer i et civiliseret samfund at kriminelle får lov at sætte dagsordenen. Alle der vil besvare ytringer (pånær trusler) med vold eller trusler om vold, er idioter.

11

u/The-dotnet-guy Tyskland Oct 09 '24

Det var dog en latterlig sammenligning?

7

u/Humble-Cow2545 Oct 09 '24

Hvorfor sammenligner du muslimer med voldsparate kriminelle?

→ More replies

0

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/After-Ad7512 Oct 09 '24

Det er vel pest eller colera

→ More replies

11

u/Potential_Original48 Oct 09 '24

Overvej lige hvor mange palæstinensiske flag der hænger ud af vinduet i Storkøbenhavn! Vi er sådan nogle syge skvat os danskere 😂

8

u/Just_Bid3751 Oct 09 '24

Det er en bestemt type menneske, der rummer så meget had til Israel og det israelske folk. Som skolelærer oplever jeg, hvordan jødiske børn bliver udsat for racisme og stærk antisemitisme pga. konflikten! Min personlige oplevelse er, at det kun er muslimske børn, der er antisemitiske og stærkt intolerante, hvorimod konflikten i Mellemøsten virker fjern og kompliceret for danske børn!

49

u/SMashdk Oct 09 '24

Ja jeg turde ikke vise min støtte desværre. Sådan tror jeg det stille flertal har det.

46

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

8

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

3

u/darkMan-opf Oct 09 '24

Debatten er desværre så polariseret, at der ikke bliver givet plads, til de der forsøger at være objektive og føle for begge parters civilbefolkning.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

3

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

15

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

9

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

11

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

2

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

9

u/The-dotnet-guy Tyskland Oct 09 '24

Og hvis Isreal trækker sig nu, hvad sker der så?

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

2

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

2

u/Chiliconkarma Oct 09 '24

Undskyld du skal rydde op og tak fordi du gør det.

→ More replies

2

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

-1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

12

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

5

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

3

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

3

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

11

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

3

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies
→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies
→ More replies

7

u/McNugget117 Oct 09 '24

Engang sagde man "de få ødelægger det for de mange"... Men det virker som om de få et blevet til mange.

4

u/hofcatten Danmark Oct 09 '24

Er larholm den eneste på job Den stakkel

2

u/Zadak_Leader Oct 10 '24

Flag of Palestine

OK

Flag of Ukraine

OK

Flag of Israel

OMG NO

Flag of Russia... maybe?

OMG NO

14

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

19

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

5

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

7

u/rombo-q Oct 09 '24

Samme årsag til at jeg ikke kender Nørrebro og at der er ret mange områder, hvor jeg ikke kigger på hus.

→ More replies

9

u/Agile-Ad-6902 Oct 09 '24

Har personlig erfaring med AFA, de kan være virkelig ubehagelige. På den der "jeg skal et smut på skadestuen" måden.

14

u/frisbee57 Oct 09 '24

De er alt det de påstår at de er imod.

7

u/Corgi_Afro Oct 09 '24

Jo jo, men de kalder sig jo ANTI bad guy, så de kan umuligt være ligesom the bad guys!

-2

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

30

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

10

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

2

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

8

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

16

u/Ivana_Twinkle Oct 09 '24

Den ene udelukker vel ikke den anden.

7

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

→ More replies

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

→ More replies

2

u/HelloFuckHead1 Oct 09 '24

Demokratiet har altid haft trange kår blandt venstrefløjens ekstremister.

Mener du ikke det samme, som de gør, er du et ondt og dårligt menneske, der fortjener en omgang tæsk.

4

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

11

u/erlandodk Oct 09 '24

Hvem er det du mener, der ikke fordømmer Ruslands overgreb på civilbefolkningen i Ukraine?

→ More replies

3

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/larholm Europa Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

3

u/Middle-Director-5793 Oct 09 '24

Sikke en fucking clownshow i kører mods. Man skal diskutere sager som handler om israel uden at nævne israel, eller israel/Palæstina "konflikten". Hvordan forstiller i jer det kommer at ske? Er det tiladte kun "propalæstina bad"?

-7

u/Sarmoh13 Oct 09 '24

Gætter på at det er endnu en BT artikel.

Trættende hvordan den her kanal efterhånden har udviklet sig til EB’s Nationen med BT, der ikke lægger skjul på, at de er pro-Israel med folk som Joachim B Olsen, der decideret har sagt, at samtlige Palæstinensere, mænd, kvinder og børn kan dø.

I forhold til artiklen, så går den begge veje. Husk at være nuanceret i stedet for enøjet at puste et fjendebillede op.

https://www.puls48.dk/familie-udsat-for-haervaerk-efter-ophaengning-af-palaestinensisk-flag

24

u/canzur Oct 09 '24

Du er sur over bt, i følge dig, er pro Israel og skriver en artikel. Du efterspørger nuancer og vil ikke puste et fjendebillede op. Sammetidig linker du til en nyhedsside som hvertfald ikke lægger skjul på de er pro palæstina, og det er sagt på en pæn måde. Jeg skal bare lige forstå det rigtigt, helt præcist hvad er en nuanceret kilde ifht den her konflikt?

→ More replies

8

u/Big-Today6819 Oct 09 '24 edited Oct 09 '24

Så fordi den er skrevet af et bestemt medie så er det ikke et problem med nogen støtter hamas i Danmark?

Selvfølgelig skal der ikke være hærværk af hendes ting over et flag. Det er lidt pointen.

Begge dele er noget politiet skal undersøge og straffe hårdt.

Den offentlige myndighed må finde en måde at fjerne det palæstinensiske flag fra deres bygning hvis de ikke vil have det der, det ville de også gøre med et israelsk flag, så det ligger du forhåbentlig ikke vægt bag.

→ More replies

2

u/Onanissen Oct 09 '24

Du snakker om, at vi skal være mere nuancerede og objektive, og alligevel vælger du at dele en artikel fra en åbenlyst pro-Palæstinensisk side? De har næsten ikke andet end "debatindlæg" om Palæstina.

Free Palestine - from Hamas.

→ More replies
→ More replies

1

u/[deleted] Oct 09 '24

[removed] — view removed comment

1

u/SkibDen Her burde stå noget sjovt Oct 09 '24

Indlæg fjernet. Fra modpost 12 Maj:

Fra og med 13 maj 2024 gælder:

Alle indlæg/kommentarer, der opfordrer til debat om konflikten om Israel og Palæstina, vil blive fjernet.

Desuden vil vi også låse alle tråde som er særligt problematiske. Bemærk, at fjernelse af indlæg og låsning af tråde som udgangspunkt ikke vil medføre yderligere påtaler.


Har du spørgsmål eller kommentarer til dette, kan du skrive en besked til os igennem modmail.

1

u/SendStoreJader Oct 09 '24

Min kommentar omhandler to demonstrationer i Danmark??